De landing op Curaçao.. reisblog 2

22 januari 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

​Bon tardi lieve mensen!

Thom neemt op dit moment een duik in het zwembad en geniet van het koele water; Twink ligt heerlijk in de schaduw te luieren.. En ik? Ik zit met mijn benen te poedelen in het water en ben aan het genieten van de zon op mijn huid.. Could life get any better?

Tot nu toe is het emigreren naar Curaçao de beste beslissing die we in ons leven genomen hebben. Ik kan ook niet anders zeggen dan dat alles gewoon helemaal gaat zoals wij graag willen! Allereerst heeft Thom vorige week woensdag te horen gekregen dat hij een baan heeft gekregen bij een Nederlands bedrijf dat begin maart gaat starten op Curaçao. Het hele bedrijf moet opgestart worden; van het kantoor tot aan het klantenbestand! Nu heb ik zelf helemaal niets met de financiële sector, maar ik snap helemaal dat dit een kans is die je meteen moet aangrijpen. Dat doet Thom dus zeker en vanaf maart zal hij beginnen. Hij kan nu al bijna niet wachten om te starten. Het is moeilijk voor te stellen.. maar alleen maar lummelen en iedere dag bedenken wat nu weer te doen gaat ook vervelen! Een mens moet een doel hebben in zijn/haar leven! 😊

Ik ben druk bezig met solliciteren op functies die binnen het sociale werk vallen. Ik hoop iets te gaan doen met (jonge) kinderen die vastlopen in hun ontwikkeling/ gedragsproblematiek vertonen. Gelukkig hebben ze hier veeeel kinderen en dus veel scholen en kinderdagverblijven. Ik ben vandaag begonnen met brieven schrijven en versturen, dus zodra er ontwikkeling in zit zal ik dat in het volgende blog schrijven!

Op dit moment zitten wij in een studentenhotel van kennissen. We hebben een eigen kamer met douche en toilet. Qua keuken en leefruimte zitten we tussen anderen jongeren die hier op het eiland stage lopen of werken. We hebben het hier erg gezellig en we vermaken ons prima! Toch kijken we ook erg uit naar ons eigen plekje, waar we een echt ‘thuis’ kunnen gaan creëren. Dit duurt niet lang meer want vanaf 1 februari hebben we ons eigen (huur) huisje.. Het huis ligt in Saliña, supercentraal! Op 5 minuten afstand vind je de welbekende pontjesbrug in Willemstad. Ook het strand van Jan Thiel is heel dichtbij (10 min.). Supermarkt en andere winkels zitten ook allemaal in de buurt! Verder is het huis erg fijn gelegen in een veilige buurt (ergggg belangrijk hier!). Hier wat foto’s van ons nieuwe onderkomen:

foto curacao6foto curacao7foto curacao8foto curacao10

De eerste week dat we hier waren hebben we vooral heeul veel geregeld (lees: gewacht..) ; we moesten de verklaring van rechtswege regelen (lees: 2 uur wachten..). We hebben een auto gekocht, deze moest van eigenaar overgeschreven worden (lees: 2 uur wachten..), de belasting hiervan moest worden betaald (lees : 2 uur wachten..). Haha hier op Curaçao ben je vooral erg druk met wachten, aangezien mensen weinig haast hebben. Alles gaat hier poco poco, mañana, mañana… Het is heel fijn dat wij hier al helemaal van uitgaan bij alles wat we doen, doordat Thom dit nog wist van zijn stage. Je wordt er zelf meteen een stuk relaxter van merk ik nu al, omdat je geen verwachtingen heb.

Na een week zijn we een beetje uit de regelmodus gekropen en nu genieten we volop van het eiland! Mijn nicht Marloes en haar gezinnetje zijn ook op Curaçao, dus we hebben al een keer afgesproken bij hun prachtige vakantiehuisje. Ook gaan we nog samen sushi& jazz doen. En natuurlijk willen we ons nieuwe huis nog even showen!! Verder zijn Thom en ik samen lekker uit eten geweest (inclusief live-muziekje 😊) en zijn we natuurlijk naar het strand geweest! Allereerst naar strand Jeremy.. een leuk lokaal strandje! En we vonden bij Jan Thiel een hele mooie baai, deze leek wel wat op het meer uit de film ‘the blue lagoon’.. Want ook de natuur op Curaçao kan prachtig zijn! Hierbij een opmerking bij het woordje ‘kan’, aangezien je hier ook ziet dat bermen vol liggen met afval en mensen over het algemeen weinig moeite doen om de natuur mooi te houden. Zie voor de prachtige baai de foto’s:foto's curacaofoto's curacao 3foto's curacao.jpg2foto curacao 4foto curacao5

Twink leerde bij deze baai (hondenstrandje) zwemmen. Wij vonden het alleen geloof ik leuker als dat zij het vond, haha. Met haar gaat het ook supergoed trouwens.. ze past zich goed aan op het klimaat hier en is zoals altijd een voorbeeldig hondje!

Onze plannen voor nu zijn voor mij natuurlijk een job zoeken. Ook het leren van Papiamento is een belangrijk punt op ons lijstje. Thom moet dit voor zijn werk leren en ik zal het ook nodig hebben in mijn werk met kinderen. Verder willen we het ook graag leren, zodat we met lokale mensen ook in het Papiaments kunnen communiceren. Dit helpt ook mee aan het inburgeren hier 😊!!

Ook willen we graag nog veel verschillende, voor ons nu nog onbekende stranden bezoeken (vooral lokale strandjes!). Vrijdag heb ik een gesprek bij Rescue Paws om kennis te maken. Bij deze organisatie zou ik graag vrijwilligerswerk willen gaan doen. Zij zetten zich in voor de honden op Curaçao, wat nog steeds een ernstig probleem is op het eiland. Hierbij voor diegenen die het interessant vinden de link van een documentaire over het geweldige werk dat deze vrijwilligers (ik hoop ik straks ook!) doen !

Om deze documentaire te kijken, klik hierop!

Wij gaan komende weken op zoek naar meubels en alle andere spullen die we nodig hebben om ons huis gezellig en ‘ons’ te maken!!

Voor nu; masha danki voor de interesse in onze blog en ons leventje hier en ayoooooo!!

1. Roelanda:
    22 januari 2018
    Super leuk om te lezen 💕
  2. Stefan bom:
    22 januari 2018
    Super leuke blog! En thom wat super dat je een baan hebt! Gefeliciteerd :)
  3. Simone:
    22 januari 2018
    Zo fijn om te zien dat jullie zo genieten!! 🤗
  4. Kitty:
    Super leuk zo,n verslag. Groetjes Kitty
  5. Adriaan:
    23 januari 2018
    Leuk om te horen dat het goed gaat. Genoten van het verhaal 😁
  6. Diana:
    23 januari 2018
    Wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!Thom gefeliciteerd met je baan en Maren succes met zoeken.
  7. Johnny reins:
    23 januari 2018
    Heerlijk dit te lezen geniet er samen van en we wensen jullie heel veel geluk en plezier en goede gezondheid toe.
    Groetjes van ons
  8. Jolanda de Gier:
    23 januari 2018
    Leuk om te lezen jullie blog. Een hele nieuwe ervaring en jullie doen het goed lees ik! Thom straks heel veel succes met jou nieuwe baan en voor Maren met het vinden van een baan maar zo te lezen gaat dat zeker lukken👍 Heel veel moois en goeds daar en hou ons op de hoogte!
  9. Paul Eissens:
    23 januari 2018
    Blij dat jullie het naar de zin hebben gun jullie het alle geluk van de wereld.
  10. Chetan segijn:
    23 januari 2018
    Hoi Maren Klinkt goed hoor! En eh wat natuur/klimaat betrefd...dat zit wel goed! Vooral zo doorgaan!!! Kuzzzz Chetan
  11. Fokko:
    Hoi Maren Thom,
    Wat een gezellig verslag Maren van jullie eerste tijdje op Curaçao.
    Fijn dat de eerste stappen gezet zijn en nog tijd om vakantie te vieren!
    Genietse
  12. Florine van den Boogaard:
    23 januari 2018
    Fijn dat het goed met jullie gaat! En Maren, wat schrijf je leuk!
  13. Anja:
    Leuk.
  14. Susan de Visser:
    24 januari 2018
    Wat een geweldige eerste indruk voor jullie en voor ons om dat mee te beleven en wat heerlijk om daar zo binnen te vallen. Kun je geen baantje als journaliste zoeken Maren: je hebt t in je !!
    Mooi verhaal...kijk nu al uit naar de volgende blog. Heel veel succes met jullie toekomstige plannen. Het ga jullie goed! 😙😚
  15. Dick van Marle:
    24 januari 2018
    Klinkt allemaal goed hoir
  16. Alie Kosse:
    27 januari 2018
    Leuk geschreven.
    We wensen jullie veel succes.
    Bennie en Alie Kosse
  17. Ria Kosse:
    28 januari 2018
    Wat een leuk verslag.Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.wij wensen jou Tom heel veel succes met je nieuwe baan en Maren veel succes met zoeken en succes met het mooie vrijwilligerswerk.Gr.uit Slagharen .Ria en Leo Kosse.
  18. Cindy Sabianne Lyan:
    12 februari 2018
    Leuk om te lezen Maren! Wat kan je toch leuk schrijven!