Hoofdstuk 1: Ons plan

22 december 2017 - Hoogeveen, Nederland

Hallo allemaal,

Inmiddels weten veel mensen dat Thom en ik gaan verhuizen naar Curaçao! Omdat mij al meerdere keren gevraagd is of ik jullie op de hoogte wil houden van onze avonturen heb ik een dagboek/ blog aangemaakt. Hierin zal ik  van tijd tot tijd schrijven hoe het ons vergaat op het eiland. Mensen die het leuk vinden om ons een beetje te volgen kunnen dat d.m.v. dit dagboek doen:)

We vliegen op 12 januari met ons hondje Twinkel naar het eiland met de instelling om langere tijd op Curaçao te gaan wonen. Werk hebben we nog niet, aangezien werkgevers op Curaçao in het moment leven en aangeven dat we in januari beter langs kunnen komen!! De 'poco poco-cultuur' is een van de redenen dat we willen emigreren.. Een andere reden is het klimaat; altijd (zomer of winter) 25/30 graden.

Verder hebben we ook nog geen woning. We verblijven de eerste tijd in een hotel. Dit is een bewuste keuze.. Graag willen we een gevoel hebben bij een huis en vooral ook bij de wijk waarin het huis staat. Daarom is onze eerste prioriteit in januari een huisje zoeken. Ik denk dat we dan pas een echt 'thuisgevoel' krijgen!

Ik zal beschrijven hoe het ons vergaat betreft het vinden van een woning. Ook zal ik jullie meenemen in onze zoektocht naar werk (en hopelijk vinden!) en ons verdere 'gewone' leven op het eiland! Verder ben ik erg begaan met de zwerfdieren op Curaçao en wil ik hier ook deels mijn (vrijwilligers) werk van maken. Ook dit onderwerp, soms best heavy vrees ik, zal soms terugkomen in dit dagboek. Ik (Maren) ben degene die zal schrijven in dit dagboek.

We hebben heeeeul veel zin in ons avontuur maar oh wat is het spannend om je leven zo overhoop te gooien!!! Gelukkig zijn we met zijn tweeën (uuuhm drieën!) en gaan we met heel veel enthousiasme het vliegtuig in!!!

Leuk dat je ons wil volgen!

Groetjes Maren

pa4

1. Dick van Marle:
    30 december 2017
    Heel veel succes jullie drieën
  2. Susan de Visser:
    24 januari 2018
    Leuk hoor en wat een lef. Veel succes bij alles wat jullie voor ogen hebben!